شورای شهر کرسنادار نهضت فراگير ايجاد گرديد
مشعل مشعل

روز 15 مارچ سال روان شورای شهر کرسنادارنهضت فراگير در روسيه فدراتيف ضمن نشستي ايجاد گرديد.

نخست رفيق انجنيرنعمت الله يکتن از فعالان سابقه دار سياسي در رابطه به وضع سياسي،نظامي،اقتصادی و اجتماعي کشورما صحبت توضيحي نموده ،خاطرنشان ساخت که اکنون زمان آن فرا رسيده است تا تمام نيروهای ترقي خواه و دموکرات در داخل و خارج از کشور دور هم جمع گرديده و به خاطر تأمين منافع زحمتکشان افغانستان،استقلال سياسي و تماميت ارضي کشورما و ايجاد حاکميت ملي در ميهن عزيزمان بيانديشند.

سپس رفيق انجنيرنعمت الله به پرسش های متعدد اشتراک کننده گان جلسه پاسخ ارائه داشت که فشرده آن چنين است :

رفقا ميدانند که در شرايط کنوني کشورما هيچ نيرويي به تنهايي نمي تواند که اين وظيفه بزرگ تاريخي را که عبارت از احيأی مجدد افغانستان با تأمين منافع ملي کشور و ايجاد حاکميت سرتاسری و تأمين صلح در افغانستان مي باشد،انجام دهد.

تنها و تنها اتحاد تمام نيروهای مترقي و دموکراتيک که مليت ها، اقوام ،قبايل و اقشار مختلف جامعه افغاني را در داخل و خارج بدور يک آرمان واحد جمع نمايد،قادر خواهد بود تا به وطن و مردم مثمر واقع شوند.

پس از آن رفيق احمدشاه مروی معاون شورای شهری ماسکو نهضت فراگير در رابطه به تاريخچه ايجاد نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان ،رشد کمي و کيفي ان در داخل و خارج از کشور و ايجاد شبکه های گسترده نهضت فراگير طي دوسال پس از ايجاد آن معلومات مفصل ارائه نموده،همچنان از ايجاد شورای اروپايي نهضت فراگير و تدويرهمايش بزرگ نيروهای ملي و دموکراتيک در کابل يادآوری نمود و بر حقوق و مسووليت های اعضای تمام سازمانهای سياسي و اجتماعي و مقرره ايجاد سازمان های سياسي در چارچوب قوانين جاری کشورما تأکيد به عمل آورد.

پس از صحبت مقدماتي رفقأ و ايجاد تفاهم آرأ جلسه رسماً به کار خويش آغاز و اجندأی کار آنرا مسايل تشکيلاتي چون ايجاد شورای کرسنادار نهضت فراگير،انتخاب هيأت رهبری  و مسوولين کميسيون های شورا در بر مي گرفت .

پيشنهاد رفقا محمدحسين،عبدالقدير و انجنيرنجيب الله کوهستاني اين بود تا رفيق عبدالقهار سنگر به صفت رييس شورای کرسنادار خود را کانديد نمايد.رفيق سنگربه نوبه خود صحبت نموده و از کانديدای خود به نفع رفيق حسين منصرف شد،و در نتيجه رفيق حسين به صفت رييس شورای شهر ،رفيق عبدالقهار سنگر به صفت معاون شورا انتخاب گرديدند.

سپس رفقا هريک :

انجنيرنجيب الله کوهستاني

محمدنادر بارکزی به صفت مسوول تشکيلات شورا

عبدالقدير عظيمي به صفت مسوول بخش تبليغ و فرهنگ

غلام علي به صفت مسوول بخش مالي شورای شهر کرسنادار نهضت فراگير انتخاب گرديدند.

همچنان در جلسه به ارتباط ايجاد واحدهای اوليه،جلب و جذب اعضای جديد،پرداخت به موقع حق العوضيت ها،معرفي نماينده گان شورای کرسنادار در جلسه سراسری نهضت فراگير در روسيه فدراتيف و اشتراک در ماهنامه مشعل تصاميم همه جانبه و عملي اتخاذ گرديد.

بعداً رفيق حسين رييس منتخب شورای کرسنادار نهضت فراگير به نماينده گي از رفقای شورای شهر کرسنادار از تشريف آوری رفقا از ماسکو ،شرکت آنها در جلسه و از ارائه معلومات و سخنان رهنمودی شان اظهار سپاس و امتنان نموده ،وعده سپرد که در راه ايجاد روحيه وطندوستي،،تأمين وحدت ملي افغانهای مقيم در کرسنادار و همکاری همه جانبه با ساير شوراهای نهضت فراگير در روسيه فدراتيف با اتخاذ تصاميم لازم و گام های متين به پيش خواهيم رفت .

در پايان کار جلسه رفيق انجنير نعمت الله با اظهار سپاس از اشتراک کننده گان در کار جلسه،انتخاب رفقا را در هيأت رهبری و کميسيونهای شورا تبريک و تهنيت گفته پيروزيهای هرچه بيشتر رفقا را در راه تطبيق اهداف والا و انساني نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان آرزو نموده و آرزو برد تا رفقا در فضای وحدت و اتحاد کامل در ايجاد فضای سالم و رفيقانه کار ميان هم ميهنان مقيم انجا و بخاطر تأمين منافع مردم زحمتکش افغانستان بايد ازکار و پيکار وطنپرستانه دريغ ننمايند./ 

 

 


March 31st, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها